Contentmarketing2024-09-19T08:44:51+02:00

Content­marketing in Duitsland.

Heb je er genoeg van dure reclames en koude acquisitie? Laat klanten vanzelf naar je toe komen. Start nu met contentmarketing in Duitsland en rank hoger in Google.

  Meer bezoekers

Betere leads

Hogere omzet

Meer zichtbaarheid, zonder gedoe.

Weten Duitsers je organisatie nog niet te vinden? Logisch dat je dit wilt veranderen.

Stel je voor dat je klanten uit zichzelf naar jou toe kwamen. Zonder dure reclames of koude acquisitie!

Dat kan. Maak nu gebruik van contentmarketing in Duitsland:

Duitse Content schrijft oft vertaald ze voor jou. Lees meer in de FAQ.

Duitse contentmarketing

Wat DuitsTalige Content je oplevert:

Contentmarketing in Duitsland gaat heel makkelijk.

Dit zeggen mijn klanten over mij

Katrin presents complex ideas in a clear and concise manner that is easy to understand. She also provides you with valuable advice on design, layout and the promotion of your content.

Vivica Laukin
Mobinck Deutschland

We were looking for a copywriter who not only writes high quality content fitting our tone of voice but also is pro-active and assertive with feedback about our German website. Luckily we came in contact with Katrin who translated our website and also writes our SEO copy. She is lovely to work with and fits great with our needs. Highly recommended!

Karianne Op Heij
Yumeko

Katrin put in all the effort in understanding our company objectives and asking all the right questions. There was no doubt that she knew what she was doing – and her work confirms it.

Testimonial-spreekwolk in geelInes Rössler
Dyflexis

Duitse contentspecialist

FAQ & prijzen:  

Wat is contentmarketing überhaupt?2024-09-17T14:43:58+02:00

Stel je eens voor dat je niet meer door koude acquisitie of dure reclames op klanten hoefde te jagen? Dat die klanten in plaats daarvan uit zichzelf naar jou toe zouden komen?

Met contentmarketing lukt dat. Hoe? Door regelmatig online informatie te delen die je klanten echt nodig hebben als ze jouw product of dienst willen kopen.

Wat dat precies inhoudt? Bedenk welke vragen klanten over jouw aanbod zouden kunnen hebben – alle twijfels, angsten, doelen en verwachtingen – en geef daar een concreet antwoord op.

Zet het resultaat vervolgens in de vorm van een blog, whitepaper, e-book of social media post op je website. Waarom? Omdat jouw Duitse klanten eerst online naar informatie zoeken voordat ze een beslissing to aankoop nemen.

Waarom is contentmarketing in Duitsland zo belangrijk voor mijn succes?2024-09-17T14:45:30+02:00

Klanten zijn tegenwoordig veel mondiger dan pak ‘m beet 15 jaar geleden. Drie van de vier Duitsers gaan over tot een aankoop zonder überhaupt contact op te nemen met de verkoper. Hoe ze dat doen?

Heel eenvoudig, net als jij, als je iets wilt kopen. Je zoekt online naar informatie en aanbod. Jouw klanten doen dat ook. Hoe duurder de aanschaf, hoe langer ze zich inlezen.

Met Duits contentmarketing voorzie jij jouw potentiële klanten van nuttige informatie over het probleem dat zij willen oplossen. Daardoor word jij online beter gevonden, bouw je vertrouwen op en blijf je in contact met die potentiële klant tot hij tot een aankoop overgaat.

Wat zijn de voordelen van een Duitse contentmarketeer en tekstschrijver?2024-09-17T14:49:56+02:00

Duitsers vertrouwen in principe vooral bekende merken en aanbieders uit het eigen taalgebied. Het geheim om sneller succes te hebben op de Duitse markt is daarom: kom zo Duits mogelijk over.

Een ervaren contentspecialist en tekstschrijver voor de Duitse markt weet

√ hoe jouw doelgroep in elkaar zit
√ welke woordkeuze passend is
√ of je de klant met ‘je’ of toch liever met ‘u’ aanspreekt en
√ waarmee je een Duitse klant overtuigt

Zo bouw je als nieuweling in Duitsland meteen vertrouwen op, je gebruikt het juiste jargon en je wordt online beter gevonden.

Kies een Duitse contentmarketeer en tekstschrijver met veel ervaring die de regio, waar jij de markt op wilt, goed kent. Want een Duitser uit Hamburg benader je anders dan een Duitser uit München.

Duitse Content kent de deelstaat Noordrijn-Westfalen en in het bijzonder het Roergebied als haar broekzak en heeft meer dan 30 jaar ervaring met professionele teksten.

Wat kost een Duitse copywriter?2024-08-10T13:02:22+02:00

Mijn uurtarief is 75 euro. Ik ben graag glashelder over mijn prijzen, zodat je mij met andere aanbieders kunt vergelijken.

Wat betekent dat omgerekend voor jouw project?

Voor een blog vraag ik 350 tot 525 euro – afhankelijk van hoeveel recherche er nodig is voor informatie in de vorm van cijfers, voorbeelden en typisch Duitse gelegenheden. Een whitepaper heb je bij Duitse Content vanaf 2.550 euro, een e-book begint bij 3.000 euro.

Uiteraard zijn deze prijzen gemiddelden. Jouw project kan goedkoper uitvallen, maar ook duurder, als er bijvoorbeeld veel recherche voor nodig is.

Bij Duitse Content ontvang je altijd van tevoren een offerte met een nauwkeurig uitgewerkt kostenplaatje. Waarom? Omdat ik niet wil dat je achteraf denkt dat je een kat in de zak hebt gekocht.

Wat voor teksten schrijft Duitse Content?2024-07-12T16:40:58+02:00

Voor alle contentmarketingteksten ben je bij mij in goede handen. Denk hierbij aan:

√ SEO teksten
√ blogs
√ whitepapers
√  e-books
√ klantcases
√ nieuwsbrieven
√ social media posts
√ advertorials

Hoe kan ik bij de contentmarketing voor Duitsland geld besparen?2024-09-17T14:51:18+02:00

Als contentmarketeer hoef je voor de Duitse markt niet het wiel opnieuw uit te vinden. Misschien heb je al blogs, whitepapers of nieuwsbrieven voor de Nederlandse markt? Die kunnen bijvoorbeeld ver- of hertaald worden voor de Duitse markt.

Geldt dat voor jouw bedrijf? Dan help ik je graag bij het vertalen van jouw Nederlandse teksten naar het Duits. Voor meer informatie ga naar vertalen Nederlands-Duits.

Ik heb eigenlijk geen idee, hoe en waar ik met marketing in Duitsland moet beginnen. Kun je me daar ook bij helpen?2024-09-17T14:52:02+02:00

Ook voor ervaren marketeers kunnen de eerste stappen op een nieuwe markt moeilijk zijn. Dat begrijp ik heel goed, omdat ik het zelf heb meegemaakt toen ik in 2022 als Duitse voor mezelf begon in Nederland. Ik weet precies welke vragen en twijfels er dan spelen.

Om advies en begeleiding vragen bij jouw eerste stappen op de Duitse markt is een goed idee. Want dan leg je meteen de juiste koers in Duitsland vast en bespaar je veel tijd en geld.

In de workshop Marketing in Duitsland leer je alles over die eerste stappen in Duitsland.

3 van de 4 Duitsers zoeken online informatie, voordat ze een product of dienst kopen.

Boekomslag met de kop 7 Simple tips om Duitse klanten te vangen

7 simpele tips om Duitse klanten te vangen.

Duitse klanten winnen. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Als geboren en getogen Duitse contentmarketeer verraad ik je 7 simpele tips, waarmee je gegarandeerd succes hebt.

Laten we van start gaan met jouw Duitse contentmarketing.